Week 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paul Brouwers - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paul Brouwers - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Paul Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Paul

07 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

Na één week op reis te zijn lijkt het me een mooi moment om wat van me te laten horen. Voor de mensen die graag een 'goed verhaal, lekker kort' willen lezen, helemaal onderaan staat een (zeer) bondige samenvatting. Ondanks dat het hier prachtig is, ben ik niet zo'n held met m'n camera dus jullie zullen het moeten doen met een kleine collage.. Mocht je meer willen zien, op Google staan vast prachtige foto's ;)
Wat heb ik zoal gedaan? Woensdagavond vloog ik rond 11 uur (een uur later dan gepland, en vanwege de afwezigheid van file rond Antwerpen was ik er al om 5 uur) vanuit Brussel naar Abu Dhabi om vervolgens door te stoten naar Bangkok. Etihad heeft me overigens prima verzorgd en ben veilig aangekomen, waarschijnlijk door het gebed vlak voor het opstijgen. Timo en Petra waren hier al even dus die zou ik meeten bij het 4e station vanuit het vliegveld om vervolgens met de boot naar het hotel te gaan.. Het idee was goed, uitvoering helaas minder. De boot bleek niet meer de goede kant op te gaan waardoor we terug de airport link in moesten en vervolgens met de taxi naar het hotel, maar ach: Ik was in Thailand!
Als je backpacken en Bangkok zegt.. Dan zeg je Khao San Road, dus besloten we daar een hapje te eten.. Het was een gekkenhuis.. Overal liepen mannetjes die je wat aan wilden smeren: ping pong pussy shows, gefrituurde schorpioen, lachgas of gewoon drank. Uiteindelijk hebben we wat pad thai gegeten bij een stalletje waar Petra en Timo hun eerste avond ook hadden gegeten met een groot biertje erbij, een niet bescheiden fles van 0.62 liter, me gusta :D. Vervolgens wilden we mijn eerste nacht natuurlijk goed beginnen dus namen we wat buckets met cocktails.. Dit was het begin van het einde en wat er verder gebeurde naast wat potjes Jenga laat ik graag aan jullie verbeelding over.
De volgende ochtend, nou ja, middag pakten we een pannenkoekje met banaan en Nutella en vervolgens de bus naar Kanchanaburi bij de 'river Kwai' (bekend van de film.. Niet dat één van ons die gezien had). En om ons echt te laten weten dat daadwerkelijk in Azië waren was één van onze medepassagiers een kakelend kippetje. We sliepen daar in een guesthouse op de rivier. Bijkomend voordeel: overal liepen hagedissen op de muren, wat dan wel weer tof was. Maar elk bijkomend voordeel heb zn bijkomend nadeel: er vlogen redelijk wat muggen rond. Na de heftige nacht in Bangkok en mijn vermoeiende vlucht was ik toe aan een goede nachtrust, helaas dachten de lamp voor ons raam, het oncomfortabele 3e 'bed' maar vooral een tiental Aziaten op een karaokeboot om de hoek daar anders over. De dag erna zouden we echter naar de Erawan watervallen gaan dus we moesten vroeg op. Maar het was het waard hoor, 7 verschillende 'steps' met watervalletjes waar je ook kon zwemmen. Alleen was dat makkelijker gezegd dan gedaan aangezien er overal vissen op de loer lagen die (vooral) je (voeten) aanzagen als lekker hapje.. Op de terugreis mochten we fijn staan maar een voordeel was dat ik als een echte Aziaat uit de bus kon hangen als ik wilde. Vervolgens hebben we nog even een biertje gedronken bij de bridge on the river Kwai. De volgende dag konden we weer op tijd op om de lokale bus naar Suphanburi te pakken, tussen de Thaise militairen, boeddhisten en boodschappen moeders. Suphanburi was slechts de overstap richting Ayuthhaya, en opnieuw hadden we een opmerkelijke passagier.. Niemand minder dan Batman reed met ons mee! In Ayuthhaya aangekomen hebben we onze backpacks gedumpt bij een hostel dichtbij het treinstation waar we een kaartje hadden gekocht om diezelfde avond de nachttrein te pakken richting Chiang Mai. Maar niet voor we wat ruïnes hadden bekeken in het centrum van de stad en een boottocht rondom de stad. Eenmaal op het station begon het als een malle te regenen, dus voelde het toch een beetje als thuis ;). Na een matige nacht kwamen we aan in Chiang Mai, na Bangkok de grootste stad van Thailand maar met nog geen 200.000 inwoners geen schim van de ruim 8 miljoen tellende hoofdstad. Aangekomen waren er genoeg 'vriendelijke' taxi chauffeurs die ons naar ons hostel Spicy Thai Backpackers wilden brengen. Een super hostel met allemaal gezellige backpackers, enig minpuntje zijn de koude douches, maar dat waren we al gewend uit Kanchanaburri. Eenmaal aangekomen en gedoucht werd ons gelijk gevraagd of we mee wilde met wat gasten om te gaan cliff diven. Tuurlijk! Een half uur later waren we onderweg naar de 'Grand Canyon', klaar om te springen. De 'lage' sprong van zo'n 20 meter was prima, helaas was de 30 meter hoge wat minder comfortabel dus vonden we het wel welletjes. Ondertussen hadden wel wel een nieuwe maat: Josh from NY. Hij had soortgelijke plannen dus besloten we de volgende dag samen een kookworkshop te gaan regelen en de dag erna een trektocht. Na wat rondvragen leek Smart Cook een goede optie, dus na m'n eerste goede nacht gingen we op pad. Helaas waren ze goed verstopt maar via een travel agent om de hoek van waar Google Maps de school aangaf regelden we toch nog de workshop. Later die dag werden we keurig opgehaald en na een rondleiding op de markt waar alle ingrediënten werden uitgelegd konden we aan de slag. Iedereen mocht een soep, een hoofdgerecht en een curry kiezen. Een (voor mij de hot and sour shrimp) soepje en chicken Pad Thai later konden we voor het eerst aan tafel. Vervolgens hebben we nog onze eigen (massaman) curry paste gemaakt om deze vervolgens om te toveren in een heerlijke curry en onze lerares bereidde intussen zoete kokosrijst met mango. Naast onze toch al uitgebreide lunch werden we met een volle buik terug gereden. Saillant detail: Ik mocht voorin zitten want; ik was the 'Big One'.. wie had dat gedacht. En toen was het tijd voor de trekking door het Chiang Dao gebied. Samen met en handjevol Fransen en Franse Zwitsers trokken we voor een paar uur de wildernis in. Er werd gezegd dat het moderate - hard zou worden maar wij verwachtten dat het wel mee zou vallen. Maar ik moet zeggen dat het af en toe best pittig was, zelfs voor zo'n doorgewinterde scout als ik ;P. Gelukkig waren we naast Josh en de guide wel het snelst, dat geeft weer een goed gevoel. Halverwege zat de rest er al redelijk doorheen en de lunch was zeker welkom. Helaas weinig wilde dieren gezien behalve de paar honden die ons overal volgde en een klein slangetje maar de natuur was prachtig!

Ondertussen heb ik al weer een moeilijk lang verhaal geschreven dus ben benieuwd wie het vol heeft kunnen houden en niet stiekem naar de samenvatting is geskipt :P. Voor die enkele diehards die niet kunnen wachten op de volgende update (Hi mom!): Wie weet doe ik volgende week weer een soortgelijk verslag vanuit Laos.. Of volgende maand vanuit Vietnam of misschien Cambodja.. En anders niet.. We gaan het meemaken!

Samenvatting:
Woensdag 7/10: vliegen naar Abu Dhabi
Donderdag 8/10: vliegen van Abu Dhabi naar Bangkok + stappen op Khao San Road
Vrijdag 9/10: bus naar Kanchanaburi
Zaterdag 10/10: Erawan watervallen en bridge on the river Kwai
Zondag 11/10: bus naar Ayutthaya via Suphanburi, boottocht door Ayutthaya en nachttrein richting Chiang Mai
Maandag 12/10: cliff diving bij 'Grand Canyon'
Dinsdag 13/10: kookworkshop
Woensdag 14/10: trektocht door de jungle van Chiang Dao

  • 14 Oktober 2015 - 17:22

    Dorine:

    Jullie maken mooie dingen mee en ik verheug me inderdaad op een volgend verslag! Ik wacht af....

  • 21 Oktober 2015 - 14:54

    Mariët:

    Superleuk verslag Paul, volgende keer gewoon weer doen! Fijne reis verder!
    Groet Mariët

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Zuid-oost Azie

Backpacken met Petra en Timo

Recente Reisverslagen:

17 December 2015

Week 10

09 December 2015

Week 9

03 December 2015

Week 8

25 November 2015

Week 7

18 November 2015

Week 6
Paul

Verslagen over mijn reizen buiten Europa!

Actief sinds 13 Juli 2013
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 11133

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2015 - 17 December 2015

Zuid-oost Azie

07 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

International Research Project; India

Landen bezocht: