Week 10 - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Paul Brouwers - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Paul Brouwers - WaarBenJij.nu

Week 10

Door: Paul Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Paul

17 December 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

De laatste week alweer.. Man man man.. Goed.. Daar gaan we dan: woensdagavond kwamen we erachter dat twee Zweedse dames die ook in het Loft Hostel zaten, nu ook in Majestic verbleven. Samen met nog een Britse dame besloten we samen een dagje rond te scooteren langs stranden ('Haad'), baaien ('Ao') en watervallen. Allereerst reden we naar de Noordelijke baai Ao Chaloklum waar een tropisch sfeertje hing door de schommel die aan een palmboom op het strand stond. Vervolgens namen we een kijkje bij de Paradise waterval maar daar waren de drie externen niet zo van dus waren we na een kleine ontdekkingstocht met ons 3en weer gauw op weg naar Haad Mae Haad. Hier werden we even verrast door een korte regenbui dus zijn we hier gaan lunchen om hierna naar Haad Salad te tuffen. Eenmaal hier verliet de Britse ons want die wilde verder crossen in dr eentje. Terwijl de twee Zweedse in het water lagen gingen wij langs de rand op zoek naar een mooi uitzicht. Helaas was het vooral pijnlijke rotsen met karrekollekes erop en dood koraal wat we vonden dropen we na een tijdje af naar het strand. Hierna gingen we nog naar de grootste waterval van Phangan: de Paeng waterval met een prachtig uitzicht over het eiland en vervolgens een verfrissende douche. Eenmaal thuis begonnen de voorbereidingen op het Black moon feestje. Bij het hostel haalden we 2 buckets met drank, om deze vervolgens nog eens bij te vullen met onze eigen gekochte Rum en cola, goedkoop als we zijn. Na wat potjes beer pong met deze buckets (nooit een goed idee) en een potje pool waren we er klaar voor en pakte de taxi met een groepje of 10 naar de locatie. Hier was het mogelijk om jezelf een glow in the dark verf 'tatoo' te laten zetten, maar wij geloofden het wel en vonden 600 baht entree al wel genoeg voor de komende tijd. Uiteindelijk wisten we toch nog verf te bemachtigen en zagen we er toch nog uit als het hoort bij een full/half/black moon party. De dag erna voelden we ons allemaal best wel prima, waarschijnlijk omdat we op het hele feest maar 2 drankjes op hadden. Maar toch zijn we lekker bij het hostel blijven hangen en dus eigenlijk helemaal niks beleefd. We hebben zelfs in het hostel ons avondeten op, ook een unicum. De dag erna huurden we weer brommers en gingen we naar de Oostelijke stranden. Eerst het pittoreske Thong Nai Pan Yai (wie kent het niet) en hierna Haad Than Sadet. Helaas was de zonnebrand die ik eerder had gekocht geen factor 30 maar factor 0, waardoor ik zo rood als een kreeft thuiskwam. De volgende dag was dan ook vooral in de schaduw bij het zwembad chillen terwijl het hele hostel gevuld was met schreeuwende kinderen die hier als een soort kinderopvang rondliepen. Iets na 4en, met tassen vol eten en drinken van de 7-eleven werden we opgehaald door de taxi om vervolgens met de ferry naar Surat Thani te varen. Hier stapten we op de bus die ook mee op de boot was meegevaren naar onze eindbestemming Bangkok. Helaas was het weer geen echte nachtbus dus van slapen kwam vrij weinig maar dat maakte niet zoveel uit want onze volgende accomodatie was hier prima op voorbereid. We hadden voor onze een-na-laatste nacht namelijk de duurste kamer in een luxe hotel geboekt, met private jacuzzi. Die dag brachten we dus vooral bubbelend door, mede door de (overigens niet te zuipen) sparkling wine van de 7-eleven. Wel deden we nog een klein uitstapje naar Khao San road om souvenirs c.q. kerstcadeaus te kopen. Later die avond kwamen Kyle (een vriend van Timo waar we in Valencia al eens een mooie schuimparty mee hadden meegemaakt) en 2 vriendinnen van hem langs. Na een biertje gedaan te hebben vertrokken we naar Khao San road voor een pad Thai en buckets. Zelfde verhaal als mijn eerste avond dus, maar dit keer hadden we maar 1 bucket per persoon op dus was het allemaal nèt iets beschaafder afgelopen. De volgende dag was het tijd voor de fameuze fietstocht van Co van Kessel met opnieuw Kyle en z'n kompanen. We fietsten hierbij door Chinatown en een deel van Bangkok dat de vroegere hoofdstad was. 's Avonds gingen we op zoek naar het bekende seafood street food restaurant T&K voor een lekker krabbetje. En toen was het de volgende ochtend al tijd om afscheid te nemen van Petra en Timo aangezien die al om half 12 vlogen en dus rond half 8 richting het vliegveld gingen. Ik bracht de dag in Chinatown door met heerlijke sushi en opnieuw souvenirjacht. Iets na vieren was het dan ook voor mij tijd om richting Suvarnabhumi airport te gaan. Onderweg heb ik nog twee Duitsers onder mijn hoede genomen met nul richtingsgevoel. Eenmaal op het vliegveld kocht ik een veel te duur Burger King menuutje en was het tijd om naar huis te vliegen. De reis ging voorspoedig dankzij Pixels, Bridge of Spies en Jamie's Cracking Christmas richting Abu Dhabi en wat slaap naar Brussel. Vanuit daar nam ik de trein naar Eindhoven waar Eva me opwachtte en was ik weer terug van weggeweest.