Day 10 - Reisverslag uit Bangalore, India van Paul Brouwers - WaarBenJij.nu Day 10 - Reisverslag uit Bangalore, India van Paul Brouwers - WaarBenJij.nu

Day 10

Door: Paul Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Paul

16 Juli 2013 | India, Bangalore

Dag 10
We zitten alweer ongeveer op de helft van het officiele programma. Gelukkig heb ik er een weekje extra dus is het voor mij nog niet het geval. Om kwart voor 9 ging de wekker, en dat is hier dus blijkbaar 'uitslapen', en ik zag dat Eva me had gewhatsappt dat ik haar wakker mocht maken. Dus (Spaanse tijd) kwart over 5 gingen hadden we snel even een gesprekje voor Toon klaar was met douchen. Hierna was het weer een drukke dag. Het tweede (en laatste) universiteitsbezoek aan de IIIT-B(angalore) was eerst aan de beurt. We verwachtten een grote universiteit na de verhalen van Jan Scheele maar helaas was het een redelijk kleine, en wat nog erger was, lege universiteit... Iedereen was op vakantie en aangezien het een Information Technology universiteit was, was er ook niet veel spannends aan een rondleiding. Het zag er echter allemaal wel gelikt uit, de universiteit was ook nog niet zo oud. We kregen een presentatie van een professor over eigenlijk alleen de IIIT en er zat een mannetje bij die op de TU/e had gezeten. Vergeleken met de Anna University was het ook jammer dat de interactie ontbrak. Wel kregen we een lunch die erg goed te doen was! Na een kleine pauze, het programma was namelijk 'te vroeg' afgelopen, gingen we naar InfoSys. Het mooie was dat dit bedrijf letterlijk aan de overkant van de weg lag. We moesten wel naar gate 2, wat zeker 3 minuten lopen was! Na deze lange wandeling moesten we een security check door. Vantevoren had ik al een heel document aangeleverd, met onder andere alle paspoortgegevens van de deelnemers. Ook was het ten strengste verboden camera's en laptops en dergelijke mee te sjouwen. Ik had de laptop in m'n tas, waar een aantekening van werd gemaakt, en m'n camera in m'n broekzak. Eenmaal in het hoofdgebouw konden we even opfrissen en pinnen. Na 10.000 voor IRP en 5000 voor mezelf gepind te hebben en had gecheckt of ik nog een jongetje was, konden we onze tassen boven neerzetten. We kregen vervolgens een tour over de campus, van tussen de 80 en 90 hectaren. Hier werkten zo'n 25.000 werknemers in verschillende gebouwen. Het was werkelijk een oase in het drukke India met enorm veel groen en geen auto's. Wij zelf werden rondgereden in een soort limousine golfkarretjes en de rest liep of pakte een van de duizenden fietsen die ter beschikking stonden voor de werknemers. Er waren tal van restaurants, fitness gelegenheden, sportfaciliteiten en je kon zelfs golfen. Een onderdeel van de campus was The Eye of InfoSys, door de werknemers ook wel liefkozend The Washing Machine genoemd. Door deze (door glas) doorzichtige opening kon je van de campus naar buiten kijken, en andersom. Hun visie was dat je als je naar buiten keek het huidige India zag, en naar binnen de toekomst. Als ze dat weten te bewerkstelligen weet ik wel waar ik nog een keer terug op vakantie ga. Na een ronde over het terrein gingen we terug naar de zaal met onze tassen. Het was wachten op de spreker aangezien we wat vroeger waren gekomen. Tijdens deze pauze kregen we een 'snack'. We waren bij de andere bedrijven gewend om dan iets van chips te krijgen, maar hier kregen we een prachtige sandwich en zelfs een brownietje. Superchill! Om 4 uur was de spreker er, en na wat rommelen met de beamer konden we beginnen. Zijn presentatie ging over allerlei technieken die ze gebruikten om hun campus zo energievriendelijk mogelijk te maken, zoals bijvoorbeeld de elektrische golfkarretjes en fietsen maar ook alle gebouwen werden helemaal ontworpen met het oog op energiebesparing. Ruben had een mooi restaurantje geregeld: Ebony. Op de kaart stond een gerecht wat ik eigenlijk wel moest nemen: Chairman's special sirloin steak. Die nam ik dan ook, en velen met mij. Tijdens en na het eten werden vele raadsels voorgelegd en opgelost. Behalve een wiskundeB1,2-bereken-de-hoek raadsel van Allard. Vervolgens gingen we op dezelfde verdieping als het restaurant nog wat drinken bij 13th Floor, een bar van dezelfde eigenaar. Een Mojito en Kingfisher 650ml later gingen we terug naar het hotel en rond 1 uur ging het lichtje uit. #wekkerin7.5... Tot Eva me een uur later wakker whatsappte voor een nachtelijke chatsessie. Niet veel later ging toch weer het lampje uit #wekkerin6.5

Tags: Bangaluru, IRP

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Verslagen over mijn reizen buiten Europa!

Actief sinds 13 Juli 2013
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 11170

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2015 - 17 December 2015

Zuid-oost Azie

07 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

International Research Project; India

Landen bezocht: