Day 8 - Reisverslag uit Bangalore, India van Paul Brouwers - WaarBenJij.nu Day 8 - Reisverslag uit Bangalore, India van Paul Brouwers - WaarBenJij.nu

Day 8

Door: Paul Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Paul

14 Juli 2013 | India, Bangalore

Dag 8
Vannacht was het nachbraken. In Nederland was het pas net zondag toen wij al uit bed gebeld werden. Om kwart over 4 zat bijna iedereen beneden. Jammer genoeg moesten we nog wachten op de bus, Arie & Jurrien en het uitchecken. Eenmaal in de bus was het nog even klungelen omdat het allemaal zo krap was om op de grote weg te komen. Bij het station aangekomen was het al best druk voor 5 AM, dus heb een filmpje gemaakt van de ingang naar de trein. Waarschijnlijk een vrij saai filmpje, maar ach, versneld afgespeeld is het misschien nog wat. Aan de buitenkant van de coupe wordt een lijst met alle namen geplakt die daar een plekje hebben. Voor deze trein moet je namelijk reserveren, althans de eerste klas sowieso. Tijdens de reis kregen we een krantje, fles water en twee keer wat te eten. Stuk beter dan de 1e klas van de NS. Het eerste eten kregen we best snel en waren twee digestive koekjes en twee snoepjes. Een tijdje later kregen we een ontbijtje, al viel dat niet echt in de smaak. Het was zoals te verwachten een Indiaas ontbijt en daar ben ik toch niet zo'n fan van. Gelukkig zaten er ook twee witte bammetjes bij en een zakkie jam, dus daar heb ik me tegoed aan gedaan. Het pakje mangosap was trouwens ook prima. Na een beetje geslapen te hebben (Ja, slapen in bewegende objecten gaat me steeds beter af!) met de muziek van m'n favoriete dj'tjes besloot er opeens een kind doorheen te gaan janken. Dat ging zo ongeveer door tot we in Bangalore waren, en zo vast slaap ik nog net niet. Redelijk snel waren we weer bij het hotel en hadden zo dus nog de hele middag en avond vrije tijd. Met de rest van het bestuur hadden we besloten om de eersste week te evalueren dus hadden we een top secret vergadering ingepland. Deze duurde redelijk lang, maar het was wel nuttig en de algemene conclusie was: Dikke prima! Hierna besloten we met ons vijfen, Stefan, Ruben en Daniel naar een botanische tuin te gaan die wel redelijk interessant moest zijn. We spraken om 4 uur af, dus hadden nog wat tijd om te chillen, dus ging ik de IRP Facebook maar weer eens updaten. Aangezien we overal internet hadden in het hotel besloot ik eindelijk waarbenjij.nu aan te maken, waardoor jullie deze 'mooie' verhaaltjes kunnen lezen. Eerst dacht ik het hele verhaal van week 1 in een verslag te zetten, maar per dag leek me leuker en zo kon ik beter aangeven waar ik die dag was. En aangezien ik het toch per dag schreef was het prima te doen. Om 4 uur gingen we met de rickshaw naar de tuin, voor 50 Rp... Veel te veel, het was echt bijna om de hoek, maar ach: kleingeld. Veel spannends was er niet, al bleek later dat er wel wat aapjes waren die Toon op de foto had gezet. Wat wel grappig was, was dat er heel veel mannen hand in hand of half knuffelend liepen. We zagen wel vaker mannen samen onder een paraplu of met de arm om iemands schouder maar hier was het echt opvallend. Het leek net een of andere HOP. En dat terwijl homoseksualiteit niet geaccepteerd wordt hier in India. Eenmaal weer terug in het hotel zochten we een leuk restaurantje en vonden 'The Only Place' met steaks en burgers. Maar eerst besloten we een biertje (en Max een breezer) te drinken in de rooftop bar, waar de prijzen voor Indiase begrippen prima te doen waren. ond 7 uur pakten we de rickshaw naar het restaurant waar ik cheesy fries en een BBQ steak had. De cheesy fries waren als een kapsalon zonder kebab en salade en de BBQ saus was smerig en er was geen bier. Maar toch was het verder prima hoor! Naast ons zaten moslims in full burka te eten dus dat was een attractie op zich: flapje omhoog, eten naar binnen en flapje weer terug. Op de terugweg was onze chauf de weg kwijt maar hij kwam toch aan bij Pai Viceroyal. Het was al weer half tien en na wat gewhatsapp met Eva besloten we wat te skypen. Met m'n telefoon ging het niet best dus stal ik de laptop weg bij Tim de Jonge en ging beneden een half uurtje skypen. Vervolgens ging ik wat foto's uploaden voor de thuisblijvers op de IRP Facebook, terwijl dit bezig was kon ik gelijk even en douchen. Helaas was de douchekop kapot en was het water niet bepaald warm te noemen. Na dus een lauwe harde straal tegen me aan te laten uit spuiten (That's what she said) ging het licht uit omstreeks 12 uur, dus #wekkerin7

Tags: Bangaluru, IRP

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Verslagen over mijn reizen buiten Europa!

Actief sinds 13 Juli 2013
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 11178

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2015 - 17 December 2015

Zuid-oost Azie

07 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

International Research Project; India

Landen bezocht: