Day 3 - Reisverslag uit Bombay, India van Paul Brouwers - WaarBenJij.nu Day 3 - Reisverslag uit Bombay, India van Paul Brouwers - WaarBenJij.nu

Day 3

Door: Paul Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Paul

09 Juli 2013 | India, Bombay

Dag 3
Vandaag was de dag met het eerste bedrijfsbezoek. Omdat ik nog geen ‘nette’ schoenen had kunnen vinden moest ik op m’n normale schoenen op pad. Na iets te lang blijven liggen en het standaard ontbijtje was het iets na ‘9’en tijd om met riksha’s richting Boon Edam. Ik zal niet zeggen dat dit ritje meer indruk heeft gemaakt dan het bedrijfsbezoek, maar eigenlijk wel. Na wat introductie(s) en showroom-viewing krijgen we een lunch van Domino’s Pizza. Prima te douwen. Daarna had Boon Edam een bus geregeld om ons naar de manufacturing plant van Doors & Doors te brengen. Hier hadden ze redelijke arbeidsomstandigheden en mooie machines die vooral de aandacht trokken van de oud-Mechanical Engineers zoals Joost en Tim van Didden. Na weer flink verwend te zijn met koekjes, cake, koffie en/of cola reden we terug naar ons hotel. De CTO had mooie verhalen over belastingen, corruptie en de maffia in Mumbai maar ging helaas niet mee uit eten. Eenmaal in het hotel probeerde ik via tablet en laptop dingen te updaten. Helaas had de tablet geen SD ingang en was de toegang tot de laptop veel gedoe. Ook had ik pech met de Indiase simkaart. Ik wilde gelijke en goedkope telefoon kopen, mar goedkoop was het allerminst. Dus hopelijk kan ik in Chennai wat regelen. Om 8 uur, na zo’n twee uur rust voor de meesten gingen we richting ‘On the Rocks’. Na wat onderhandelen wat later ‘begrijpen’ bleek mochten we per persoon en voorgerecht en per twee personen een hoofdgerecht bestellen. Luuk, Joost, Jurriën, Tim en ik zaten echter gescheiden van de rest dus bestelen maar wat. Het was allemaal goed te nassen, wel iets minder exotisch dan gisteren. Maar dit maakte het wel wat toegankelijker. Uiteraard zaten we met onze 3x 650 ml Kingfisher en het eten boven het budget van 600 Rp (nog geen 10 euro), maar na wat bijbetalen van wat roepies was Max weer blij. Daarna bracht de ober ons naar de ‘enige’ club die open was. Ten eerste zat er niemand, ten tweede mocht niemand binnen met shorts – waaronder ik – en ten derde was een klein biertje 300 Rp. Bij ons hotel hoorden we over een mooi hotel schuintegenover die tot half 2 open was. Redelijk wat potjes juffen met Daniel, Noor, Jurriën en Timo, een Gotcha en de breezerronde later was het inmiddels 2 uur; tijd om te gaan. Uiteraard hadden we nog dorst dus bij Joost en Arie werd een ‘after’ gehouden. Na veel gelach werd het toch echt bedtijd ook al is het een vrije dag morgen. Het is nu toch al weer 4 uur dus #wekkerin5

Tags: Mumbai, IRP

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Verslagen over mijn reizen buiten Europa!

Actief sinds 13 Juli 2013
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 11168

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2015 - 17 December 2015

Zuid-oost Azie

07 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

International Research Project; India

Landen bezocht: